En lite galen ölprovning (del1)

Jag är en av de som gått på marknadsföringen och troget köpt på mig BrewDogs samtliga släppta öl i Abstraktserien. Det började med att jag beställde en Tactical Nuclear Penguin och en Sink the Bismarck från deras hemsida för flera år sedan och då leveransen drog ut på tiden skickade de med en flaska AB:01 på köpet som kompensation. Flaskan dracks upp i sällskap av några ölgillande vänner och fanns utsökt.
Sagt och gjort började jag köpa två flaskor av varje släpp och har efter hand druckit upp den ena och sparat den andra. BrewDog hävdade ursprungligen att 16 öl skulle släppas och sen skulle det vara finito, så jag beslutade att spara mina kvarvarande flaskor tills alla 16 släppts och då ställa till med provning av AB:02-AB:16 tillsammans med då innevarande ölgillande vänner med några tillskott.
Det är nu en vecka kvar tills vännerna intar huset och en heldags provning om 5 öl i stöten kommer gå av stapeln. Under tiden som provandet pågår kommer undertecknad liveblogga och skriva omdömen och tyckanden om varje Abstrakt.
Gästerna kommer även utmanas i att komma med egna stilbeskrivningar på ölen och försöka träffa samma som BrewDog gjort. Urval av dessa kommer också publiceras.

This entry was posted in Provning. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

